onsdag 21 oktober 2009

Svenska 95E

Hej!

För att ni ska kunna få omdömen, där ni kan nå målen, så måste jag ha in insändaren och analysen innan lovet.

För att jag ska hinna rätta och bedöma dem måste jag ha dessa utskrivna eller på mailen senast torsdag 22/10 kl. 20.00! De som lämnas in efter detta kommer jag inte garantera att de ens räknas med i omdömet, vilket vore förödande för flera av er då det är här ni kan bevisa vad ni kan. Och, för det andra, ni kommer inte att få mer än G på det - oavsett hur bra det är. Nu är det upp till er att fixa det - och jag är övertygad om att ni kan om ni vill. Det hävdar jag med bestämdhet!

Efter lovet/Prao ska ni få ett uppdrag. Ni kommer få elevtexter från nationella prov och försöka gissa vilka betyg de har fått och varför! Då får ni lite koll på vad som krävs av er för de respektive nivåerna...

Sen ska det läsas en till bok, en betydligt svårare än den första vi läste... Detta för att ni ska kunna hantera sådan litteratur för ett G, och allra minst för högre betyg.

Vi kommer också att arbeta med författare innan jullovet - där en muntlig redovisning ingår. Antagligen i halvklass.

Allt det här räknas in i det betyg jag sätter till jul. Efter lovet/prao har vi bara fem veckor på oss till betygen ska sättas, så nu är det, som jag sa innan, upp till er att bestämma åt vilket håll ni ska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar