fredag 6 november 2009

Svenska 95E v. 46 - 47

Arbetsområde NA-prov vecka 46-47

V. 46

Måndag 9/11
40 min

Vi diskuterar era textanalyser. Jag kommer att göra jämförelser med CS – fingertoppskänsla Jag kommer att läsa upp en textanalys. Sen går jag igenom resten av planeringen. Ni får böckerna som ni ska läsa.

Tisdag 10/11
40 min

Vi kommer att läsa elevtexter till nationella provet och ni kommer att få gissa vilket betyg texten har. Vi diskuterar runt detta.

Onsdag 11/11
40 min

Fortsätter med det vi gjorde igår. Blir vi klara läser vi lite i texthäftena till NA-provet.

Torsdag 12/11
30 min

Läxförhör 1 på "Den utvalde". Ha med boken så att du kan läsa när du blir klar.

Halvklass
Mån/Tors 40 min

Läsa texthäften – NA-provet 2008

V. 47

Måndag 16/11
40 min

Ni kommer att få ett citat som ni ska skriva en reflekterande text om. Vi läser texthäftena, om vi inte är klara med dem.

Tisdag 17/11
40 min

Ni kommer att få skriva till ett citat – en reflekterande text. Ni får inte skriva mer än 1 A4-sida. Du börjar läsa din bok när du har skrivit klart texten. Texten ska bli klar på lektionen.

Onsdag 18/11
40 min

Jag kommer att läsa utdrag ur två böcker. Ni ska fundera på var skillnaden ligger – därefter pratar vi om hur du som skribent kan påverka genom att anta olika roller.

Torsdag 19/11
30 min

Gör läsförståelse. NA-prov, se nedan.

Halvklass
Mån/Tors 40 min

Den här veckan gör vi läsförståelsen på halvklasslektionerna. Ni har halvklasslektionen, livskunskapen efter och 30-minuterslektionen på torsdag på er att göra klart.

Som ni ser blir det två tunga veckor så jag hoppas ni är taggade efter lovet och er prao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar