torsdag 10 september 2009

Bra jobbat!

Ni i 95E som genomförde provet igår har jobbat så sjukt bra med ordklasserna. Jag vet att många kanske inte gillar det så himla mycket men ni har slitit hårt och det har säkert lönat sig.

Nästa vecka ska vi börja med argumentationsskrivning. Vi ska analysera olika typer av argumentationstexter samt skriva egna. Vi ska även ha en parlamentdebatt så småningom.

Jag tror inte att jag kommer ha något mer prov under hösten - bara en massa textarbete och liknande. Det är där ni kan visa mig hur pass bra ni kan det vackra svenska språket...

Nu ska jag fortsätta vila eftersom mer än tio minuter i stöten uppe gör mig helt slut. Ta hand om er så ses vi nästa vecka!

Ps. Ni som inte har gjort provet kan göra det på läxläsningen på onsdag. Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar